5 grudnia 2017

Smaczna globalna



Była globalna w gimnazjum, była w siódmej klasie i jest z dziećmi w klasach I – III, ale … nieco inaczej. Jak? SMACZNIE, bo o przyprawach. Tym razem w ramach lekcji języka niemieckiego jako mniejszości.   



Dzieci miały okazję dotknąć, posmakować, powąchać – słowem doświadczyć polisensorycznie przypraw, które używamy w naszej kuchni do przygotowania różnych, na pewno smacznych, potraw. Poznawały ich nazwy w języku niemieckim oraz kraj ich pochodzenia.

Na zajęciach wykorzystałam mapę świata, gdzie układałam nazwy poszczególnych przypraw na kraju ich pochodzenia, oczywiście w języku niemieckim. 




Wnioski, które wyciągnęły dzieci: „cynamon jest smaczny, imbir śmierdzi, po pieprzu się kicha”; żadna z przypraw nie pochodzi z Polski, jak więc docierają do nas, kto je zbiera. Dowiedziały się jak docierają - najczęściej samolotem. Przyprawy są zbierane na polach  niestety czasem przez rówieśników dzisiejszych adresatów zajęć. 


Materiały, które wykorzystałam pochodziły z tegorocznego warsztatu w ramach Programy Niwki 2017 oraz materiały KULCZYK FOUNDATION.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz