Po gimnazjalnych doświadczeniach w tym roku szkolnym zaczęłam przygodę z siódmoklasistami, gdzie miałam okazję pokazać uczniom i uczennicom jeden z tematów edukacji globalnej w ramach TEG 2017.
Na początek ćwiczenie
związane z naszymi ubraniami czyli skąd tak naprawdę są, gdzie odbywa się ich produkcja
i kto zarabia na poszczególnych etapach ich powstawania.
Korzystałam z
materiałów edukacyjnych:
Wyniki prac w grupach
były zdumiewające, ponieważ:
- większość ubrań,
które nosimy wytwarzana jest poza Europą,
- najwięcej zarabiają
marka, a najmniej robotnicy i robotnice na polach bawełny,
- przy transporcie powietrznym wytwarzany jest dwutlenek węglą,
- bawełna, roślina, z której wytwarzane są ubrania wyniszcza glebę i potrzebuje hektolitrów wody.
Na twarzach uczniów i
uczennic zdziwienie, a nawet złość, bo Ci którzy wykonują najcięższą pracę
zarabiają najmniej.
Kolejny już raz przekonałam się jak ważna i potrzebne są takie zajęcia. Edukacja
globalna pozwala na zwiększenie wśród młodzieży świadomości na temat
globalnych współzależności. Poniżej ich propozycje współodpowiedzialnego „gospodarzenia”
na świecie. To wszystko w ramach tegorocznego TEG -u.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz