1 grudnia 2017

Kolejne lekcje z edukacji globalnej



Po gimnazjalnych doświadczeniach w tym roku szkolnym zaczęłam przygodę z siódmoklasistami, gdzie miałam okazję pokazać uczniom i uczennicom jeden z tematów edukacji globalnej w ramach TEG 2017.
Na początek ćwiczenie związane z naszymi ubraniami czyli skąd tak naprawdę są, gdzie odbywa się ich produkcja i kto zarabia na poszczególnych etapach ich powstawania.
Korzystałam z materiałów edukacyjnych:



 

Wyniki prac w grupach były zdumiewające, ponieważ:
- większość ubrań, które nosimy wytwarzana jest poza Europą,
- najwięcej zarabiają marka, a najmniej robotnicy i robotnice na polach bawełny,
- przy transporcie powietrznym wytwarzany jest dwutlenek węglą,
- bawełna, roślina, z której wytwarzane są ubrania wyniszcza glebę i potrzebuje hektolitrów wody.





Na twarzach uczniów i uczennic zdziwienie, a nawet złość, bo Ci którzy wykonują najcięższą pracę zarabiają najmniej. 
 Kolejny już raz przekonałam się jak ważna i potrzebne są takie zajęcia. Edukacja globalna pozwala na zwiększenie wśród młodzieży świadomości  na temat globalnych współzależności.  Poniżej ich propozycje współodpowiedzialnego „gospodarzenia” na świecie. To wszystko w ramach tegorocznego TEG -u.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz