21 lutego 2016

21. lutego 2016 r. Dzień Języka Ojczystego


 
       21 lutego przypada Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Został ustanowiony przez UNESCO dla upamiętnienia wydarzeń w miejscowości Dhaka, obecnej stolicy Bangladeszu, w 1952 roku. Zginęło wówczas 5 studentów, którzy domagali się nadania językowi bengalskiemu statusu urzędowego. Przeczytamy na Onecie powyższy artykuł.

       We wrześniu obchodziliśmy Dzień Języków Obcych, a dziś Dzień Języka Ojczystego. Oczywiście zamiast  sprawdzać stosy testów i kartkówek znów buszuję w Internecie, szkoda, że nie jestem tym, który buszował w zbożu.
       Znalazłam kilka blogów, które poleciłabym polonistom ze względu na ilość niesamowitych pomysłów, które mogliby wykorzystać na swoich zajęciach.
Pierwszy z nich prowadzi polonistka, Asia Krzemińska, poniżej link: 
Znalazłam materiały do pracy na religię, słowem "kto szuka ten znajdzie".
Z kolei plik, Powtórka z rozrywki  mnie powalił. Jak w sposób łatwy, ba nawet  ekologiczny, można
z uczniami  się bawić na języku polski. Nota bene zakrętkowe scrabble mnie urzekło. 
Drugi blog, który baaaaaaaaaaaaaaaardzo polecam prowadzi SUPERBELFERKA RP Joanna Waszkowska http://uczycielnica.blogspot.com/
Gdzie nie klikniecie kopalnia pomysłów, umysł się gotuje, a mózg lasuje - tak to chyba idzie. A tu jeszcze padlecik z narzędziami WEB 2.0, które można wykorzystywać na zajęciach. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz