29 maja 2016
Od zagadki się zaczęło – czyli lekcje kulturoznawcze na języku niemieckim
Okazuje się, że nawet element ubioru nauczyciela może służyć edukacji.
Ponieważ zepsuł mi się zegarek postanowiłam, zanim go naprawię, kupić sobie taki.... na chwileczkę.
Gdzie? Oczywiście w sklepie MADE IN CHINA. A na lekcji zastosowałam pewną zagadkę,
oczywiście na ocenę.
Zagadka – ein Rätsel
Was habe ich aus DACHL – Länder angezogen?
Co założyłam z krajów niemieckojęzycznych?
Das waren: ein Uhr und Ohrringe. To były: zegarek i kolczyki.
Das Armband ist aus deutscher Fahne gemacht.
Pasek zegarka zrobiony z niemieckiej flagi.
Die Ohrringe sind aus kleinen Bildern von Gustav Klimt gemacht.
Kolczyki są zrobione z małych obrazków Gustawa Klimta.
Kolejne zadanie kim jest Gustaw Klimt?
Wer ist Gustav Klimt? Woher kommt er? Wann lebte er? Was hat er gemacht?
I w ten nie wyszukany sposób mamy lekcję kulturoznawczą na temat austriackiego malarza.
Po obejrzeniu filmu można uczniom rozdać następujące karty pracy:
https://de.islcollective.com/resources/search_result?Tags=Gustav%20Klimt&searchworksheet=GO&type=Printables
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Basiu.... super pomysł :D Jesteś wielka kochana koleżanko po fachu!
OdpowiedzUsuń